Trender for 2025

Topptrender for 2025

I 2024 hastet vi fra det ene til det andre, 2025 handler om å lande litt, og se både mennesket og det store bildet. Det er spådd forsiktig økonomiske lyspunkter for oss alle i 2025.

Vi har funnet fem gode tips til deg som jobber i retail/detaljhandelmarkedet.

  1. Menneskelig kontakt er satt øverst på listen for 2025.

    Kundene vil ikke bli møtt med roboter og chattebotter. De vil få hjelp av ekte mennesker. Nettverksbygging og fysiske møter trender på nytt. En kaffekopp er gull verdt. Folk liker best at man tar seg tid, og ikke bare haster fra det ene til det andre. Og du, AI bilder og AI tekst, er det så bra da? Det går fort, det er greit, men hva med det personlige touchet? Kanskje 2025 er året for å være litt mer personlig?

  2. Gjør det enkelt.

    Sørg for at produktene dine har priser på seg, det gjør det enklere for kundene å bestemme seg. Ha salgsområdet ditt ryddig. Ha kassen din oppdatert slik at de rette prisene kommer ut. Gjør det enkelt å handle, kutt ut unødvendige pop up på nettbutikker, og andre forstyrrende elementer. Er det mange steg i utsjekken, kan det gjøres enklere? Har du alt for mange menyer i nettbutikken? Enkelt er stikkordet.

  3. Kvalitet over kvantitet.

    Ikke send for mange e-poster, de blir sett på som irriterende. Bruk heller sosiale medier. Du bør selvsagt fremdeles sende e-poster til kunden dine, - det er et godt salgsverktøy, men kanskje ikke hver dag? Vi blir i alle fall selv, lei av de som sender, både ett og to nyhetsbrev hver dag, da er terskelen lettere for å melde seg av. De yngste kunden leser ikke e-post, sier nye undersøkelser, men, de sjekker ofte sosiale medier. Post både en og to ganger hver dag, på FB eller IG, og gjerne noen stories også.

  4. Kjenn kunden og gi de den informasjonen de trenger, når de trenger den.

    Lag heller gode gode e-poster, med medmenneskelig vinkel, enn masseproduserte nyhetsbrev, med lite gjenkjennelse for forbrukeren. Sender du til den rette kunden, eller har du mange kunder som aldri handler i dine lister. Ta en liten opprensning. Hva er ditt kundesegment, er de unge - bruk en uformell tone, er de eldre, ja da kan du være mer formell.

  5. Ta deg tid til kundene dine.

    Stress ned og kanskje kundene dine også stresser mindre. Stress og hastverk gidder vi ikke mer. Pust med magen og bygg ekte, gode forbindelser. La det gjenspeile seg i mer personlig innhold enten det er sosiale medier, eller e-poster. La kunden forstå at du ikke ser på de som en i mengden. Dette er ikke enkelt, men hvis du bruker din personlige stil, viser frem menneskene i bedriften, og eller små snutter fra arbeids-hverdagen din, eller deres, så vil kundene føle seg mer ivaretatt.

BONUSTIPS:

Følg med på Supplèr sine nyhetsbrev og få tips gjennom hele året. Vi følger med på merkedager gjennom året, for deg, så slipper du. Len deg tilbake og ta i mot det vi kan tipse deg om.

Meld deg på Supplèr nyhetsbrev her!

Supplèr - mennesken som jobber i Supplèr

Hilsen gjengen i Supplèr

Forrige
Forrige

Morsdag og Valentinsdag i februar

Neste
Neste

Tid for lagertelling